top of page

مجوز اداره کنترل دارایی های خارجی در آمریکا چیست؟

تحریم های اعمال شده توسط (OFAC)، بسته به وضعیت هر کشور می تواند متفاوت باشد. (OFAC) ممکن است دارایی کشورهای تحریم شده را مسدود کرده، از پرداخت وجه به افراد و یا کشورهایی که در لیست تحریم درج شده اند جلوگیری نموده، و یا از ارائه خدمات به کشورهایی که تحت تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار دارند، جلوگیری کند.

این تحریم ها می توانند با کسب تأییدیه از اداره کنترل دارایی های خارجی اعمال شوند. همچنین برخی از این تحریم های اعمال شده بر علیه کشورها، نسبت به تحریم های دیگر محدودکننده تر هستند و در مورد کل کشور اعمال می گردند. برخی نیز به طور خاص افراد یا اشخاص معینی را در داخل یک کشور هدف قرار می دهند. در حال حاضر، کشورهای تحت تحریم ایالات متحده آمریکا عبارتند از:

کشورهای حوزه بالکان، کشور های بلاروس، برمه، ساحل عاج، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری اسلامی ایران، عراق، لیبریا، کره شمالی، سودان، سوریه و زیمبابوه.


-

معاملات ممنوع شده با کشورهای تحت تحریم، چه معاملاتی هستند؟

معاملات ممنوع شده با کشورهای تحت تحریم، عبارتند از معاملات تجاری یا مالی و معاملات دیگری که بر اساس آنها افراد آمریکایی تنها با اخذ مجوزهای لازم از (OFAC) می توانند در معاملات با کشورهای تحت تحریم وارد شده و مشارکت نمایند، و یا اینکه به طور صریح و به موجب قانون، از دریافت این مجوزها معاف شده باشند.

نظر به اینکه برنامه این تحریم ها بر اساس سیاست های مختلف خارجی و اهداف امنیتی ملی ایالات متحده آمریکا است، ممکن است ممنوعیت های اعمال شده در کشورهای مختلف تحت تحریم، متفاوت باشند.


2- آیا استثنائاتی در مورد ممنوعیت های مربوط به کشورهای تحت تحریم وجود دارد؟

قوانین (OFAC)، غالباً ارائه دهنده یک سری از مجوزهای عمومی هستند که انجام معاملات معینی را با کشورهای تحت تحریم مجاز می نمایند. همچنین، مجوزهای خاصی به صورت موردی و تحت شرایط خاص به منظور انجام معاملات با کشورهای تحت تحریم توسط (OFAC) صادر می شود.

شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر, با وکیل متخصص امور OFAC, آقای پرهام جواهری زاده با شماره 4242229212 تماس حاصل بفرمایید.


61 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page